Закладам професійної освіти рекомендується організувати закінчення навчального року дистанційно. Для перших-других курсів практичні завдання, за потреби, замінити теоретичними, водночас для випускників обрати декілька варіантів зарахування практики. Відповідний лист із рекомендаціями регіони отримали 7 квітня 2022 року.
«За минулі роки ми дуже добре відпрацювали процес організації та закінчення навчання дистанційно. Зокрема, для учнів створено чимало онлайн-ресурсів для підготовки до складання іспитів. Педагоги та керівники профтехів озброєні онлайн-інструментами: торік ми презентували посібник для організації змішаного навчання, а також регулярно підвищуємо рівень володіння цифровими навичками. Крім цього, ми максимально удосконалили механізм зарахування практики для випускників», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Олександр Костюченко.
Для учнів перших-других курсів години замінених практичних завдань переносяться на наступний навчальний рік.
Варіанти зарахування практики випускників:
- коригування змісту поурочно-тематичних планів, переліків навчально-виробничих робіт, навчальних програм, скорочення до 50% їхнього змісту та визначеної кількості годин;
- врахування результатів виробничого навчання та проміжного оцінювання роботодавцями рівня кваліфікації випускників;
- врахування результатів отриманих шляхом неформальної освіти, тобто працевлаштування учнів на підприємствах (організаціях тощо), зокрема й за кордоном. Такі результати підтверджуються відповідним листом керівника підприємства, організації;
- атестування учнів під час державної кваліфікаційної атестації за досягнутим рівнем кваліфікації. Державна кваліфікаційна атестація може проводитися дистанційно.
Важливо, що цьогоріч державна підсумкова атестація та зовнішнє незалежне оцінювання скасовано, тому у відповідній графі додатку до документа про освіту варто записувати «звільнений(а)».