Skip to content
1

Помилки при реєстрації медичного висновку

12.12.2023

Відповідно до пункту 2 Порядку формування листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 17.06.2021 №1234, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.07.2021 за №890/36512, ідентифікованою вважається особа, щодо якої інформація, яка надійшла з електронної системи охорони здоров’я, збігається з відомостями Реєстру застрахованих осіб (за критеріями реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта, прізвища, імені та по батькові).

У разі, якщо при реєстрації лікарем медичного висновку в електронній системі охорони здоров’я від Пенсійного фонду надходить повідомлення «Помилка однозначного пошуку в РЗО/Перевірте коректність ПІБ та документ», це означає що е-лікарняний не створено.

В такому випадку лікарю необхідно перевірити правильність введених персональних даних пацієнта в системі охорони здоров’я, оскільки зміни в медвисновок лікар може внести впродовж 7-ми днів з дня його реєстрації (створення), тобто у разі пропущення 7-денного строку усунути помилку буде неможливо і е-лікарняний не створиться.

У разі, якщо проблема в Реєстрі застрахованих осіб, страхувальник провів необхідні коригування або сама застрахована особа, до прикладу, подала Анкету застрахованої особи, у лікаря є можливість зайти в уже створений медичний висновок і перевідправити його до ПФУ, навіть якщо сплив семиденний термін після дати реєстрації медвисновку в електронній системі охорони здоров’я, оскільки в ньому лікар уже не проводить жодних змін, і лікарняний створиться. Таку дію (перевідправлення медичного висновку) лікар проводить тільки за зверненням пацієнта, який інформує лікаря про усунення розбіжностей в РЗО ПФУ.

Враховуючи той факт, що листок непрацездатності формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі інформації про медичний висновок (медичні висновки) у разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – РЗО) (пункт 2 розділу ІІ Порядку №1234), то важливо розуміти що ж собою представляє сам Реєстр застрахованих осіб.

Розуміння значення цього терміну дає нам Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» №2464-VI від 08.07.2010.

Відповідно до статті 20 цього Закону:

Реєстр застрахованих осіб – автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону.

Реєстр застрахованих осіб складається з електронних облікових карток застрахованих осіб, до яких включаються відомості про застрахованих осіб, інформація про набуття прав на одержання страхових виплат за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування та інформація про виплати за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування і соціальними та іншими виплатами, передбаченими законодавством, та електронного реєстру листків непрацездатності, порядок організації ведення та надання інформації з якого встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд, користувачами цього реєстру є податкові органи, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Тобто, до Реєстру застрахованих осіб включається в тому числі й інформація про набуття застрахованими особами прав на одержання страхових виплат за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Інформує Пенсійний фонд України