Skip to content
1

Інклюзивно-ресурсний центр – як інструмент реалізації інклюзивного навчання

14.02.2024

У громаді набирає обертів інклюзивна освіта, і флагманом цього процесу стає Гірський інклюзивно-ресурсний центр (далі – Центр).
Усі діти мають право на освіту, а Центр – це установа, яка створена з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти.
Як був створений інклюзивно-ресурсний центр:
За ініціативи начальника управління гуманітарного розвитку Ольги Плахотнюк, яку підтримали сільський голова та депутати, на початку 2021 року відповідно до рішення Гірської сільської ради №298 від 20 березня, на базі Ревненського ліцею був створений такий Центр. Через півроку він вже почав функціонувати. На капітальний ремонт приміщення з державного бюджету виділили майже 3 мільйона гривень. Необхідне обладнання та меблі для проведення корекційно-розвиткових занять для дітей із особливими освітніми потребами придбали за кошти місцевого бюджету. У подальшому, суттєву допомогу для покращення якості послуг Центру надала Бориспільська міськрайонна організація Товариства Червоного Хреста України. Нещодавно для вихованців установи, теж за кошти місцевого бюджету, ще додатково придбали сучасне обладнання.
Одразу після відкриття Центру, фахівці працювали лише з декількома дітьми з особливими освітніми потребами. Зараз на обліку в ІРЦ перебувають понад тридцять вихованців, які отримують консультації, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги. Кількість дітей у Центрі збільшується, адже тут вони отримують безкоштовні послуги реабілітолога, логопеда, психолога, дефектолога. Педагоги Центру мають досвід роботи у сфері корекційної освіти, у їх розпорядженні необхідне оснащення для надання кваліфікованої допомоги та наочно-дидактичні матеріали.
Позитивний досвід Центру, якісні і кількісні показники роботи установи, вже стали прикладом для інших громад.
Що робить інклюзивно-ресурсний центр:
  • проводить комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини;
  • розробляє рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами;
  • надає психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
  • бере участь у роботі психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школі і закладі дошкільної освіти;
  • проводить моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
  • надає консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання;
  • консультує батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти;
  • надає психологічну допомогу, проводить бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.

 

Гірський інклюзивно-ресурсний центр – надійний партнер для отримання професійної допомоги та підтримки діток з особливими освітніми потребами.
Директор КУ «Гірський інклюзивно-ресурсний центр» – Ірина Хомякова
Інклюзивно-ресурсний центр – як інструмент реалізації інклюзивного навчання Інклюзивно-ресурсний центр – як інструмент реалізації інклюзивного навчання Інклюзивно-ресурсний центр – як інструмент реалізації інклюзивного навчання